Fröken negativ

Så var man hemma igen efter att ha varit på Långnäs i någon timme. Det bjöds på både smörgåstårta och vanligt tårta, inte illa. Vi har även städat lägenheten idag, det var VÄLDIGT välbehövligt.

Sitter och gruvar mig inför svenskan på måndag, vi ska ha muntligt prov i nationella och jag har inte ens börja skriva mitt tal. Jag fattar inte vad man ska skriva. Det är nästan ingen i klassen som har börjat så det är väl inte bara jag som ligger risigt till. Talet ska i alla fall handla om engagemang och påverkan, kunde dom inte ha kommit på ett svårare ämne?!
Jag hatar svenska, det är den tråkigaste och mest onödiga kursen man kan läsa. Huvudsaken man kan prata och göra sig förstådd sen behöver jag väl inte kunna litteraturens historia? Dumt påhitt!

Ikväll blir det lugnt, ska väl kolla på ESC, inte för att jag tror att det kommer gå bra för Sverige i alla fall...

Näe nu måste jag sluta skriva, det blev ju bara en massa negativt här! 

Kommentarer
Postat av: mia

Du kommer fixa svenskan galant.



Kram

2009-05-16 @ 19:11:19
URL: http://miahed.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0